Eva Camarasa, voluntària de Mou Fitxa, ens visita

A principis de Juny, Montblanc va convidar a l’Eva Camarasa a veure la Fundació. Al llarg de la visita, ens va explicar diverses anècdotes que havia tingut durant aquest darrer any fent voluntariat al Consorci Sociosanitari d’Igualada a la Residència Pare Vilaseca.

Un voluntariat que és coordinat per l’Alma Ros-Zanet amb molt d’èxit: amb menys d’un any han aconseguit ser unes 15 voluntàries adultes a les quals, sovint, les acompanyen les seves filles.

Aprofitant la seva visita, la Fundació va decidir fer-li una entrevista perquè expliqués als donants i als seguidors de la Fundació què és ser voluntari i què se sent.

L’Eva ens comentava que està molt feliç per l’experiència que fa cada setmana donant companyonia a gent gran. De fet, descriu la situació com quelcom màgic que l’omple moltíssim. Ens explica que no requereix molt temps ser voluntari. L'únic que s'ha de fer és voler: tenir les ganes per ser-ho i organitzar-te.

Des d’un principi, l’Eva ens deia que, sense cap tipus de dubte, “ells et donen molt més que el que tu els hi dónes”. Molts avis el que busquen és tenir algú al costat amb qui parlar; només amb això, tenen un somriure inimaginable. Comenta també que, amb el voluntariat, ha après moltíssim; i és que, gràcies a la Fundació, les voluntàries de Mou Fitxa reben una formació que fa més eficaç la seva tasca, adquirint una gran comprensió de la naturalesa i les necessitats humanes en aquest període de la seva vida.

Per a l’Eva ha suposat tota una experiència, manifestada en l’alegria i energia positiva que resulta de donar-se als altres i que no dubta en transmetre amb naturalitat al seu entorn familiar; així és com la seva filla, juntament amb algunes companyes de classe, ha començat a dedicar una estona, la tarda dels divendres, als avis de la Residència Pare Vilaseca.

Si voleu saber més sobre l’experiència de l’Eva, mireu el següent vídeo.