Ens arriba una història des de Kenya

El programa CHEP que duu a terme Kimlea Clínic, amb el suport de la Fundació Montblanc, és un èxit.

CHEP és un programa de salut infantil que es desenvolupa a Kenya, on la Fundació Montblanc participa activament. El projecte tracta d'establir una forma d'assegurança mèdica, per reduir dràsticament la mortalitat infantil, la malnutrició, les infeccions, etc. A continuació, us deixem la història d'Hannah, una estudiant de 8 anys, beneficiària del programa.

"Quan vam conèixer a Hannah ens va sorprendre la seva tristesa, que era evident, i en dur a terme la seva revisió, va sortir aviat a la llum que la seva mare la maltractava, abusava i no li donava de menjar. A més, no coneix el seu pare. La majoria dels dies passava la nit a l'escola, amagada en un lloc on ningú la veia, per tal de mantenir-se allunyada dels problemes de casa seva. A l'alba, abans que comencés l'escola, caminava a un mercat proper i s'alimentava amb plàtans que havien rebutjat. També recollia alguns per la seva germana de 3 anys.

Vam informar a la directora de la seva escola de la situació i ella va denunciar-ho al cap de la zona, qui va intervenir i va detenir la mare. Quan van arrestar a la seva mare, Hannah i la seva germana van ser acomodades en una llar d'infants temporalment. La mare de Hannah va rebre assessorament sobre els seus deures familiars i també van ajudar-la en la seva addicció a l'alcohol.

Quan va sortir de la presó, van oferir-li una feina per poder sostenir a la seva família. Ara està vivint una altra vegada amb les seves filles.

Hannah és ara una nena diferent, normal i feliç. Diu que la seva mare ha canviat i ja no la maltracta. "