Projectes locals

Formació en solidaritat

Projectes de caràcter cultural i educatiu basats en sessions formatives, de sensibilització i en activitats de participació ciutadana.

Suport a Associacions

Ajudes i eines per la seva gestió, des de l'assessorament jurídic, fiscal i comptable fins la formació i la concessió d'ajudes i subvencions.

Publicacions solidàries

Traducció i edició d'un conte i una novel·la il·lustrats de caràcter solidari dirigits a un públic infantil d'entre 5 i 7 anys.

Colònies

Cada estiu, Montblanc organitza diverses colònies per a nenes de 8 a 17 anys de tota Catalunya, on l'educació en valors i la diversió van juntes de la mà.

Les nostres colònies

de 3r a 5è de primària

6è i 1r d'ESO

2n ESO

2n i 3r d'ESO

A partir de 3r d'ESO

Inscrits!

Falten

per obrir inscripcions

Descobreix què bé s'ho passen en el Blog de les colònies!

Ajuda pels pares i les mares 👇🏻

Tens dubtes? Parlem-ne!

Si vols més informació

Dilluns a Divendres: 9 am - 17 pmDissabte i Diumenge: Tancat

Carrer de Sants, 14-16, Principal08014 Barcelona

Subscriu-te si vols més informació dels projectes que fem

* Just subscribe to our newsletter for further information.

Publicacions solidàries

Dins de les activitats de promoció cultural i educació que porta a terme la Fundació Montblanc, incloem en aquest apartat dues publicacions pròpies que es poden aconseguir a través del nostre contacte web.

Es tracta de:

El príncep d'Àfrica

Com a inici de la col · lecció "Educar en solidaritat", la Fundació ha traduït al català i editat el conte "El príncep d'Àfrica", de l'escriptora Núria Torrell. És una bonica història en què l'autora reflecteix que l'esforç per adaptar-se i respectar els altres és la millor manera de superar les diferències culturals i iniciar una bona amistat. Va dirigit a nens i nenes a partir de 7 anys.

Amb els 5 sentits

De la col · lecció "Educar en solidaritat", el títol "Amb els cinc sentits" és un llibre fàcil de llegir que aconsegueix arrencar més d'un somriure als que vivim immersos en una societat tecnològica i, per què no dir-ho, una mica deshumanitzada. Parla de la vida tal com es viu en una zona camperola de l'orient bolivià, pobre, pacient, a la vora de l'exclusió ...

La seva autora, Blancamaría Sanz Hidalgo viu a Bolívia des de fa 18 anys i sempre diu que "no triem el país on naixem, però el lloc que triem per viure compromet totalment la nostra existència".

Suport a Associacions

La Fundació Montblanc creu que l'associacionisme és un marc adequat per sumar esforços i compartir ideals en la tasca d'aconseguir un món millor. Considera que és un instrument de participació ciutadana amb projecció a la societat, que permet la seva evolució cap a models més justs i solidaris. Per això, dóna suport a les associacions no lucratives, proporcionant-los ajudes i eines adequades per a la seva gestió.

Assessorament

Dóna suport a associacions i entitats no lucratives, d'àmbit català, que tinguin com fins la protecció a la infància i a la joventut:

• En matèria jurídica, fiscal i comptable.
      • En organització i gestió de l'entitat.
      • En obtenció de recursos públics i privats.

Ajudes

Concedeix ajudes econòmiques per a projectes executats per associacions i ONGD’s que tinguin com fi la protecció a la infància i la joventut. Per a la seva sol·licitud, és necessari enviar:

• Carta explicativa del projecte indicant la quantia de l'ajuda sol·licitada.
      • Estatuts de l'Associació.
      • Pressupost de l'Associació (any en curs i el previst i realitzat de l'any anterior).
      • Relació d'entitats que col·laboren amb l'Associació.
      • Memòria d'activitats de l'Associació.

Colònies

Fa uns anys, un grup d'associacions catalanes, entre les quals algunes tenien convenis amb la Fundació, van demanar a Montblanc assessorament i suport a l'hora d'organitzar les colònies d'estiu que cada any preparaven totes juntes.

En la línia d'oferir suport a les associacions que ho demanen, la Fundació va accedir des de llavors a organitzar i gestionar les colònies d'estiu: des de la contractació de les cases, el disseny i la impressió dels fullets d'estiu, la programació de les activitats, la contractació dels autocars i la gestió de les inscripcions, els pagaments i la documentació. En total s'organitzen entre 10 i 12 colònies amb una mitjana de 700 participants.

Si vols més informació, clica aquí.

Formació

Imparteix cursos de gestió per a associacions sense ànim de lucre que tinguin com a finalitat la protecció de la infància i la joventut.

Organitza jornades, seminaris i cursos específics per a associacions.

Fomenta la participació en congressos i altres activitats d'interès per a les entitats no lucratives.