Fert Batxillerat i la Fundació Montblanc celebren un sopar solidari pel projecte Ebale

Amb l'objectiu de captar fons pel projecte Ebale, el FERT Batxillerat va organizar ahir -amb el suport de la Fundació Montblanc- un sopar benèfic a l'Hotel Plaza de Barcelona al que van acudir més de 250 persones.

Tothom van prendre part en aquest esdeveniment, on hi va haver un seguit de presentacions en públic. La Gemma Mir, directora de FERT Batxillerat, va obrir l'acte parlant de la formació en solidaritat dels joves al Programa Mou Fitxa de la Fundació, amb el qual col.laboren els seus alumnes. Tot seguit, la Julia Prats va fer una breu presentació de la Fundació Montblanc -que ella presideix- i de quins son els països i els projectes on hi treballen, posant especial ènfasi en els de la República Democràtica del Congo.

A més, va intervindre Louise Lalou, una metgessa congolesa resident a Barcelona que va mostrar la situació del Congo, va parlar de la necessitat d’ajudar al desenvolupament dels pobles i ens va explicar que va poder cursar els seus estudis de medicina gràcies a una jove belga de la seva edat. Finalment i per tancar la nit, un grup d'alumnes van exposar la realitat actual d'aquest país africà i van definir el projecte Ebale. Fins i tot van acabar citant l’article 1 de la Declaració Universal dels Drets Humans: "Tots els èssers humans neixen lliures i iguals en dignitat i drets i, dotats de raó i consciència, deuen comportar-se fraternalment els uns amb els altres".