El programa d'apoderament de Camperoles a Kinshasa està tenint els seus fruits

39 dones estan apuntades al programa de tècniques d'agricultura que pretén iniciar a les beneficiàries en els mètodes de producció vegetal sostenible.

Per a les dones de Kinshasa, que sovint no tenen formació, això les està convertint en més independents: ara, algunes, poden intentar sobreviure per elles mateixes. Aquest fenomen és gràcies al programa on, les dones han pogut aprendre, al llarg de cinc mesos, el cicle de producció i les tècniques requerides per a fer hortalisses.

El programa va ser dividit en 8 sessions, de formació teòrica, primer, i pràctica, després. Temes com la gestió, la sostenibilitat, els cultius i els drets humans que tenen com a usuàries de drets, han estan alguns dels aspectes que s'han tractat al llarg d'aquest temps amb la intenció de seguir fent-ho fins al Desembre d'aquest any. És molt important destacar la formació dels drets humans, ja que s'ha ensenyat a la dona quins són els seus drets en la societat i la importància del seu treball.

Actualment, les dones tenen parcel·les (de 5 hectàrees) pròpies pels seus cultius. A més, elles han pogut rebre els seus insums i generar, doncs, el benefici corresponent per a les seves famílies.

Així, doncs, destaquem que, tot i que encara no s'ha acabat tot el procés, el programa està resultant satisfactori. I així ho diuen les dades: les dones han pogut generar estalvis a través de la venda dels insums en els mercats; ara mateix tenen un fons d'estalvi de 294,36 $.