hosting gràcies a

Benvingut!

Entra com usuari registrat per accedir a tot el contingut

Cooperació al desenvolupament

Els ajuts que Fundació Montblanc destina actualment es reparteixen per tot el món

Àfrica

20  %*
* De les ajudes que Fundació Montblanc destina actualment

A l'Àfrica subsahariana, el 46% dels habitants (313 milions de persones) viu en una situació de pobresa extrema, amb menys d'un euro a el dia. Només un de cada deu africans que pateix la Sida rep els medicaments necessaris per combatre-ho.

Es calcula que 100 milions de nens al món no tenen accés a l'educació formal, dels quals 44 milions es troben a l'Àfrica subsahariana. El paper de la dona en aquests països és clau per donar l'impuls necessari a l'economia i, no obstant això, la majoria d'elles viu discriminada per la seva condició femenina.

Els projectes de la Fundació Montblanc a l'Àfrica es centren sobretot en l'àmbit de l'educació, la capacitació professional de la dona i la salut.

Amèrica Llatina

3  %*
* De les ajudes que Fundació Montblanc destina actualment

A Amèrica Llatina, un 7% de la població viu amb menys d'1 euro a el dia. 23 de cada mil nens moren abans de complir els 5 anys. Segons l'Informe sobre els Objectius de l'Mil·lenni de Nacions Unides, "L'educació de la mare és primordial per determinar si els seus fills sobreviuran als primers cinc anys de vida".

En totes les regions en vies de desenvolupament els nens de mares amb cert grau d'educació corren menys risc de morir. Les possibilitats que un nen sobrevisqui augmenten si la seva mare té una educació secundària o superior. A més de la influència beneficiosa de l'educació, la taxa de supervivència també pot variar positivament si s'incrementen altres serveis socials, com l'apoderament de les dones, o l'augment dels sistemes de salut a nivell local.

Àsia

19  %*
* De les ajudes que Fundació Montblanc destina actualment

Àsia és el continent més extens i poblat de la terra i en ell es concentra el major creixement econòmic mundial. No obstant això, hi ha també grans zones subdesenvolupades i una part important de la població subsisteix gràcies a l'agricultura.

La Fundació Montblanc col·labora amb alguns projectes que tracten de millorar les condicions de vida al continent asiàtic, especialment referits a l'educació de nens i joves i la capacitació de la dona.

Muntaner 341, Planta 3 - 08021, Barcelona