hosting gràcies a

Benvingut!

Entra com usuari registrat per accedir a tot el contingut

Qui som?

Fundació Montblanc és una fundació privada, de caràcter cultural i assistencial, constituïda l'any 1998 per un grup de professionals catalans units pel desig de promoure el desenvolupament humà amb especial èmfasi en la protecció de la infància i la joventut.

Encara que el seu àmbit d'actuació és principalment Catalunya, també dedica el seu esforç a països que per diverses circumstàncies no han pogut encara arribar al mínim desenvolupament que la dignitat dels seus habitants mereix. El seu equip humà està format per un Patronat, que és l'òrgan de govern de la Fundació; un petit equip de professionals que gestionen l'entitat; grups promotors voluntaris de cadascun dels projectes; professionals de diversos àmbits que aporten la seva experiència de forma voluntària; i un nombre, cada vegada més gran, de persones que confien en la seva labor, i que, amb les seves aportacions grans i petites, fan possibles els projectes que realitza.

Visió, Missió i Valors de la entitat

La Missió de la Fundació Montblanc és contribuir a la construcció d’una societat més justa i a la formació d’una consciència ciutadana més responsable, capaces de crear una cultura global de solidaritat i servei.

La seva Visió és ser una organització de referència per a tota la societat, pel seu compromís i bon fer; manifest en el treball realitzat en suport  de programes i projectes de cooperació al desenvolupament, i, molt especialment, per la difusió dels seus programes d’educació pel desenvolupament.

Els Valors que impulsen la nostra actuació són els següents:

• La consideració de la persona humana i de la dignitat que li és pròpia, com a eix fonamental de tota actuació. Cada persona és subjecte de drets, independentment de la seva raça, creences o situació social.
  • La Justícia Social basada en la solidaritat, el respecte, la sinceritat, la convivència, la generositat, la humilitat, la fortalesa i la coherència.
  • La Responsabilitat social que de la justícia es deriva, actuant amb rigor, dedicació, esforç, treball en equip, austeritat, transparència, professionalitat i en un marc de desenvolupament sostenible.
  • Un Compromís personal en benefici d’un major Compromís Social: per avançar cap a un món més just, guiats per la illusió, l’optimisme, l’esperit de servei, de superació, la passió i l’alegria.

La nostra història

Més de vint-i-cinc anys d'experiències que ens motiven a endegar nous projectes.

2022

Inici d'un projecte d'acollida de refugiats que fugen de la guerra entre Rússia i Ucraïna.

2018

Inici del Projecte educatiu i de convivència NOSALTRES, que genera contingut audiovisual per a l'educació en valors

2016

Consolidació de la Plataforma EBALE de treball en xarxa per a la captació de fons en l'àmbit de la sanitat a la RD de Congo